keskiviikko 6. tammikuuta 2010

Magsjuka

På julen började Valle spy. Det gick några dagar och han blev frisk. Därefter började min yngsta spy, och sådär rullade det på och sen blev ju jag också förstås drabbad. Nu känner jag mig ganska frisk dock, för jag spydde för två dagar sen. Jag hatar magsjuka. Så jävla jobbigt.

Sverige slog Schweiz med 11-4 igår i bronsmatchen i Junior-VM. Jag såg hela matchen, och det var klasskillnad. Det var också första gången jag såg Markström stå mellan stolparna, talangen som alla skryter om. Jag kan säga att han var totalt värdelös igår, men det är svårt att koncentrera sig i matcher som igår eftersom Sverige var så överlägsna.

USA vann i finalen mot Kanada. Riktigt skönt, måste jag säga. Kanada, som har blivit lite av en kopia av "Den röda maskinen" på 80-talen fick se sig besegrade! Så jävla skönt!

Och nu märkte jag en mycket märklig sak. Det är -19 utomhus! Jag menar, vi pratar ju om lilla Åland där det aldrig är snö! Ny istid?

Mathias

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti